سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Abrash
  کوتاه نوشته ها یادداشت های وبلاگ
  • مانی غریبی ( سه شنبه 87/2/24 :: ساعت 9:23 صبح)

    همونطور که احتمالا اکثر شما عزیزان در جریان هستید سریال داستانی از زندگی استاد شهریار ساخته شد و از شبکه ی 2 و چهار روی آنتن رفت و الاستاد شهریار و دخترشبته احتمالا هنوز دو قسمت و یا شاید هم بنا به مصلح یک قسمت از اون باقی مونده.
    به عنوان یه بیننده اگه بخوام نظرخودم رو در مورد این سریال داستانی تاریخی بیان کنم باید بگم : سریال استاد شهریار بدون تعارف یکی از بی نظیر ترین و کم سابقه ترین سریالهای داستانی تاریخی بود که در سالهای اخیر از صدا و سیما پخش شده اما قصمدم از نوشتن این یادداشت صحبت در مورد فیلم و جنبه های مثبت و منفیش نیست - که این کار خارج از تخصص بنده است - بلکه میخواستم در مورد واکنش یکی و شاید تعدادی از فرزندان و بستگان نزدیک استاد شهریار - که سریال رو کاملا به باد انتقاد گرفتند - صحبت کنم و تقریبا روی سخنم با دختر مرحوم شهریار ِ .

    هرچند من خودم یکی از منتقدان بعضی از بخشهای سریال هستم و نظرم اینه که بعضی از جنبه های شخصیتی استاد شهریار در این سریال پرداخت مناسبی از لحاظ فیلم نامه نداشته و همچنین حق رو هم به بستگان و نزدیکان استاد شهریار میدم که از دیدن تفاوتهای کوچک و بزرگ سریال استاد شهریار تعجب کنند و ناراحت بشن و قصد شفاف سازی داشته باشند اما اگر قصد نقد و شفاف سازی هم دارید سعی کنید حداقل بخشی از جنبه های خوب و بد مورد نقد رو بررسی کنید و بعد طبق قوانین نقد و نقادی انتقاد خودتون رو انجام بدید که مطمنا اینجوری تاثیر بسیار بهتری از کارتون خواهید گرفت.

    سریال استاد شهریار شاید نتونسته تصویر منطبق برواقعیتی از زندگی پدر شما (استاد شهریار) ارائه بده اما کاری که این سریال انجام داد کار بسیار بزرگ بود و حتی اگر نگید غلو یا حرف گزاف میگم که، خدمتی که این سریال به مرحوم پدرتون داشت حتی هنر استاد در دوران حیاط و تا قبل از این سریال برای اون انجام نداده بود و اون هم کسب محبوبیت فوق العاده زیاد استاد در بین تمام اقوام مختلف ایرانی بود و برای مصداق این حرفمم همین بس که طبق شنیده های غیررسمی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران امسال، یکی از پرفروش ترین کتابهای ادبی کتاب گزیده ی اشعار استاد شهریار بود.
    در کل من مجددا حق رو به شما می دم که از دیدن تفاوتهای موجود در سریال تعجب کنید ولی دور از انصاف که هیچ جنبه ی مثبتی از کار رو در نظر نگیریم و فراموش کنیم همین سریال باعث شد ملیونها ایرانی با استاد شهریار و اشعارش خوبگیرن و هزاران نسخه از اشعار استاد شهریار به منازل مردم سرازیر بشه و در کنار غزلیات حافظ و ... قرار بگیره.

    مطمئنا استاد شهریار به قدری بزرگ هستند که کم و کاستی ها و ایرادهای هیچ سریالی نتونه ذره ای از ارزش استاد کم کنه و یقینا مطمئن باشید حتی اگه در این سریال فقط جنبه های منفی زندگی استاد هم به تصویر کشیده می شد باز خللی به استادی استاد شهریار وارد نمیشد.





    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نقطه سرخط یا شایدم ، ته خط
    چرا رکسانا صابری آزاد شد؟!!
    روزی آمدیم ، روزی خواهیم رفت
    بارش برف در 11 امین روز بهار
    کامنت پرمغز یه دوست بی مخ :D
    قلب شکسته
    بهار را بیمار و زخم خورده به شهرمان آوردند
    سال 87 چگونه گذشت؟
    پراید یا کمری مولانا در بودجه 88 تصویب شد
    وبلاگ تعطیل
    تقارن دو زیبایی
    فصل هزار، یک رنگی
    رزمنده هایی که به جبهه رفتن
    کوته نوشتها
    هفته ی نگاه های جدید
    [عناوین آرشیوشده]